Tuesday, January 24, 2012

Hilangnya seorang yang bernama SAHABAT...


Cuti Tahun Baru Cina tahun 2012 ini kami sekeluarga memanfaatkan masa untuk bersama dengan camping di Sungai Congkak. Seperti pakej percutian sewajarnya, tidak sah kalo tidak pergi ke situ selama 3hari, 2malam. Nikmat bersama saudara terasa hambar di sebelah malamnya. Setelah melepaskan gian mandi sungai kembali ke khemah semula menukar pakaian. Masa check2 henfon, heran pulak tengok byk mizkol n msg msuk inbox. Pelik! Nape budak2 sek. tiba2 berkomplot bt kecoh hz ak, dah la tengah save batery waktu tu.. Buka2 msg, terkejut @ unbelievable!" Nai, Ejan dah nadai". Fakta yg sgt sukar utk diterima. Yg pasti skrang masih di bulan Januari dan bukannya April Fool.. Tidak terasa air mata ku begitu mudah untuk mengalir walaupun skadar membaca msj shja... Tidur malam ku turut terganggu bila memikirkan perkara yg berlaku. Berdosakah aku jika ingin menyalahkan takdir pada waktu ini??


Sebak di dada hanya Tuhan yg tahu.. Meninggal dunia pada usia muda, 21tahun bukanlah perkara yang senang untuk diterima. Inilah yg best ttg kos yg ak amek skrg. Ak dpt tau mgapa individu yg pd usia ini berasa takut untuk mati. Antaranya, banyak benda yg masih nak dilakukan. Sayu terasa bila sahabat ak ni tidak sempat mendengar anaknya memanggilnya mama? mummy?? Huhu~ tau je la mcm mne kalo disebut baby dye bru mececah 3bln!! Speechless da.. 

Tapi, pikir2.. Dia seolah2 telah berjaya melalui apa yg seseorang individu ingin capai dalam hidup. Berkahwin, mempunyai anak, melanjutkan pelajaran ke peringkat U. Ok, she done. Tapi semuanya hanya di separuh jalan.. Sedihnye.. Nak buat mcm mana, Tuhan lebih sayangkan dia.. 

Pengalaman sebagai seorang budak sekolah banyak dikongsikan bersamanya. Seperti baru semalam telah meninggalkan zaman sekolah. Duduk bersama, pergi ke kantin pon bersama.. Aduyai.. Cepatnya waktu berlalu. Last berjumpa pun akhir Mei 2011, di mana dia menjemput untuk datang memeriahkan majlis pertunangannya. Malangnya, atas sebab2 tertentu ak tdak dapat menghadirkan diri. Ada hikmah yg berlaku di mana ak tidak balik utk sem break ini. 25/01/12, tarikh pengkebumiannya. Kalo tidak sempat saja ak melihatnya untuk kali yang terakhir. Dengan apa yg telah terjadi, ak berharap dia ditempatkan bersama orang-orang yang beriman... Rest In Peace, my frenz..

I will miss her smile and her laugh and was so glad that she was a part of my life...


Noorijan, may the peace which comes from the memories of love shared,

comfort you now and in the days ahead.




No comments:

Post a Comment